Griep niet van deze wereld

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at NODE12AF7.A2000.NL
Thu Jan 20 22:57:02 CET 2000

 Chido Houbraken <C.Houbraken at hilversum.nl> schreef,
>LONDEN - Het griepvirus komt uit de ruimte. De epidemie is veroorzaakt door
>stof dat passerende kometen hoog in de atmosfeer hebben achtergelaten. Dat
>schrijven de befaamde astrofysicus Sir Fred Hoyle en zijn collega van de
>Universiteit van Cardiff in het nieuwe nummer van het blad Current Science.

 Hoyle heeft grote bijdragen geleverd aan de astrofysica (kernfysica in
 sterren, cosmologie). Helaas is hij ontspoord toen hij zich met biologie
 en science fiction ging bezighouden. Dit bericht is overigens niet nieuw:
 hij beweert dit soort onzin al jaren. Hij is van mening is dat maagden op
 Britse kostscholen extra gevaar lopen een griepje op te doen (de redenering
 is zo warrig, dat ik haar niet meer kan herinneren).

 Zie: http://www.panspermia.org

>Serieus: hebben we hier nu met een causaal of een correlatief verband te maken?

 We hebben hier niet met een verband te maken. Ondanks zijn enorme betekenis
 voor de wetenschap neemt geen astrofysicus deze uitspraken serieus. In meen
 dat 'Current Science' een blad voor kinderen is...

 Marc Fluks