aan: TK - CO2

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Thu Jan 20 13:47:28 CET 2000

> From:        "de Knikker, Remko" <Remko.deKnikker at nl.origin-it.com>

> Molenkamp van de VVD zegt in een interview betreffende door
> hybride-techniek aangedreven auto's met de EO (donderdag-vandaag) dat de
> CO2 normen voor 2010 NIET gehaald gaan worden. Wat is daarvan bekend bij
> D66??

Vanuit de kamer (zij het niet de tweede) mag ik misschien reageren.
.... eerst maar even een schietgebedje (hopelijk wordt het geen herhaling
van DE GROOOTE CO2 discussie) .... +

Niet toevallig heb ik onlangs daarover wat materiaal verzameld (bron ECN):
De al weinig vooruitstrevende DOELSTELLING uit het NMP-plus: 3% reductie
van de CO2 emissie in het jaar 2000 ten opzichte van 1990 is een geslaagde
mislukking. In werkelijkheid is er sinds 1990 een netto TOENAME van bijna
12% (1997). Emissies: 1990 ca. 167 megaton, in 1997 ca. 185,7 megaton CO2.
Daarin is reeds verdisconteerd dat belangrijke industrieën, waaronder de
elektriciteitsproducenten -thans goed voor 26% van de CO2 uitstoot-
gezamenlijk 70% reductie(!) hebben gerealiseerd. (relativeert ende leert).
Met dit  f a n t a s t i s c h e  resultaat en omwille van ongestoorde
economische groei is de TK-fractie dan ook ingenomen (zie d66.nl) met het
voorstel om de Nederlandse reductie verplichting van 6% die voortvloeit
uit de afspraken van Kyoto, voor 50% in de derde wereld af te kopen.

Ik heb alvast een slogan in de aanbieding voor TK verkiezingen in 2002.
D66: nimmerstrevend, rechtlijnig en geblinddoekt.

met viendelijke groet,
William Oosterwijk