FW: [NMBB-NIEUWS] Loesewies breekt Europa open

Steven Lenos s.lenos at PUBLIEK-POLITIEK.NL
Thu Jan 20 14:51:44 CET 2000

Voor jullie informatie een recent bericht van onze *gratis* ;-)
e-nieuwsservice over nieuwe media, burger en bestuur

Steven Lenos (s.lenos at publiek-politiek.nl)
Instituut voor Publiek en Politiek

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: nmbb-nieuws at publiek-politiek.nl
[mailto:nmbb-nieuws at publiek-politiek.nl] namens Steven Lenos
Verzonden: woensdag 19 januari 2000 13:19
Aan: NMBB-NIEUWS (verzorgd door het IPP)
Onderwerp: [NMBB-NIEUWS] Loesewies breekt Europa open

Europees D66-kopvrouw Loesewies van der Laan (D66) viel al eerder op
door een on-Nederlandse persoonlijke digitale campagne. Ze heeft, in
tegenspraak met eerdere berichten, blijkbaar echt nog niet genoeg van
Europa. Haar nieuwste initiatief is het afbreken van de muren rondom
de veels te weinig openbare Europese informatie; ze publiceert
Europese stukken op haar eigen site: http://www.vanderlaan.net/. Klik
vervolgens op "Download documenten".
Mooi initiatief!

Steven Lenos (s.lenos at publiek-politiek.nl)
Instituut voor Publiek voor Politiek

* * * http://www.vanderlaan.net/ * * *

[De welkomsttekst van haar website - SL]

Openheid nu!
Interne parlementsdocumenten op internet

Een goede informatievoorziening is een essentiële voorwaarde voor een
levende democratie. Zonder informatie geen invloed en geen discussie.
Burgers, bedrijven en organisaties kunnen alleen met juiste en tijdige
informatie hun belangen en idealen verdedigen in Europa.

In het Europees Parlement onderneem ik actie om de toegankelijkheid
van documenten structureel gewaarborgd te krijgen. Zolang dat nog niet
goed geregeld is, probeer ik via deze website direct voor meer
openheid zorgen. Als europarlementariër heb ik toegang tot meer
documenten dan vrij verkrijgbaar zijn. Door deze via internet te
openbaren, hoop ik u beter te kunnen informeren over welke besluiten
er op korte termijn worden genomen in het Europees Parlement. Vóór de
discussie in het parlement plaats vindt, dus op het moment dat het nog
mogelijk is om invloed uit te oefenen.

(...)

* * * *
Dit bericht is verspreid via NMBB-NIEUWS
NMBB-NIEUWS is de gratis e-nieuwsdienst van het Instituut voor Publiek
en Politiek (http://www.publiek-politiek.nl). Via de e-mail ontvangt u
onze keuze uit de interessante sites, publicaties en aankondigingen op
het gebied van nieuwe media, burger en bestuur. Wij beloven u dat het
een beperkte stroom van berichten zal zijn: maximaal een handvol per
week. Om in te schrijven surf naar
http://www.publiek-politiek.nl/nm/nmbb-nieuws.html

Wij horen het graag als u berichten of tips heeft; deze kunt u onder
de aandacht brengen bij:
Jochum de Graaf (j.degraaf at publiek-politiek.nl of 020-5217678) of
Steven Lenos (s.lenos at publiek-politiek.nl of 020-5217643)