WO II - revisited

Arjan Stoffels chimera at STAD.DSL.NL
Thu Jan 20 02:48:52 CET 2000

Sorry, maar ik kan het echt niet laten :-). Al lezend heb ik voor Mein Kampf een
andere titel ingevuld... Ziet hier het resultaat. Het is overigens niet grievend
bedoeld naar de gelovige D66 medeleden. Het is exemplarisch; vul elke
willekeurige titel van een boek in waarin een mening werd gegeven waarom
oorlogen zijn gevoerd/mensen zijn vermoord en je kan met onderstaande zinnen
alle kanten uit. De bijbel was alleen nogal toepasselijk.

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Mevr. B.S. van Lente-Groen, gewijzigd door Arjan Stoffels
Waarschijnlijk heeft degene, die vindt dat de bijbel gewoon verkocht moet kunnen
worden, nog nooit een slachtoffer van de schrijver van het boek ontmoet. Mocht
je meer willen weten over deze mensen, ben ik bereid je een beetje wijzer te
maken, dan je nu kennelijk bent.

Ofschoon ik niet voor censuur ben, gaat het vrijgeven van dergelijke boeken me
toch net te ver. Ik denk dat als in de bijbel niet zou worden gesproken over
joden, maar over negers, Turken of Marokkanen half Nederland tegen verspreiding
van een dergelijk boek zou zijn. Zolang er ook nog maar 1 persoon op deze aarde
rondloopt, die door openlijke publicatie van de bijbel zou worden gekwetst, moet
dit een reden zijn het te verbieden.
Naar mijn mening heeft dit niets te maken met democratie, hypocrisie of
anderszins.
Denk nog maar eens na over dit onderwrp, alvorens je mening te uiten.