Zinnig (-loos ?) geweld (WAS geweld en omroepwet)

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Tue Jan 11 15:16:17 CET 2000

Glenn Mellonius in reactie op Marc Alexander Fluks
schreef:

> Ik had net een heel verhaal klaar in reactie op William Oosterwijk,
> B.Buma, en E.R.Stolp. Maar wat hieronder staat kan ik niet beter zeggen.
> Een ding wil ik wel opmerken: Inderdaad niet roepen om hogere straffen,
> maar wel om andere straffen. Vroeger heb ik op deze lijst iets daarover
> geschreven
>
> Glenn Mellonius

Gezien sommige reacties lijkt het zinvol het punt duidelijk(er) te maken.
Het begrip repressie komt in mijn verhaal niet voor. Ook geen pleidooi
voor zwaardere straffen. Waar ik voor pleit is om eens heel goed na te
denken over de alom aanwezige 'voorbeeld' werking. Dat doet geen afbreuk-
en gaat ook niet voorbij aan andere oorzaken. Zet ter illustratie ergens
willekeurig een TV aan en zap langs een paar stations: tien tegen een dat
op dat moment altijd wel ergens iemand op zijn minst een rotklap krijgt.
Pleidooi: zonder te zeggen dat niet ook andere dingen nodig zijn: zou
-b.v. via de omroepwet- niet eens paal en perk gesteld moeten worden aan
die alom aanwezige 'voorbeeld' werking.

William Oosterwijk
D66 Drenthe