Nieuwjaarswens

Michiel Scheffer mrscheffer at WXS.NL
Thu Jan 6 22:00:10 CET 2000

Beste Democraten,

"Ik heb niets met de 21ste eeuw", liet Wim Kok zich eens ontvallen. Mijn
dochter Eline is nu 15 maanden en de 21ste eeuw al haar eeuw zijn.
Misschien zal een van haar kinderen in 2099 een boek schrijven: de eeuw
van mijn moeder. In elk geval heeft Eline niets aan Wim Kok en de 21ste
eeuw heeft niets aan Wim Kok. Laten we zelf wel investeren in die eeuw
en ook dingen doen die belangrijk zijn in het leven van de kinderen van
de 21ste eeuw, zo parafraseer ik Tom Kok. Dat gaat dan om een
samenleving (en een onderwijs) op een menselijke maat en een economie
waarin menselijke ontplooing centraal staat. Thom de Graaf heeft het
onlangs in het Parool nog treffend gezegd.

Dit alles om eenieder een gelukig nieuw jaar en en voorspoedige eeuw toe
te wensen. Laat het een eeuw zijn  waar we onze grenzen kennen maar ook
onze inventitiviteit aanspreken. Laat het een eeuw zijn waarin we
ondernemend zijn maar ook ondersteunend. Laat het een eeuw zijn waarin
we durven te dromen maar ook onszelf blijven.

Programmatisch wordt de basis van deze eeuw in het komende jaar gelegd.
Voor D66 is 2000 het jaar van de opbouw, het jaar waarin we
organisatorisch en inhoudelijk de basis leggen voor een democratische,
een sociale, een liberale, een duurzame en waar nodig een radicale
politiek. In dit jaar legt de  programmacommissie de fundamenten voor
een nieuw verkiezingsprogramma. Funderen doen we niet alleen, alle leden
en mee-reizenden zijn welkom om te helpen heien of betot te storten. Dit
is het jaar van de perspectieven, de analyses, de essays, de plannen, de
projecten, de wilde voorstellen of de losse flodders. Stuur ze naar
programma at d66.nl.

Een vriendelijke groet,

Michiel Scheffer
Voorzitter PC D66