NS

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Feb 23 07:42:10 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Ernst,

Volkomen met je eens. Veel ZBO verlaagt onze democratie, veel privatisering
verlaagt de dienstverlening en verhoogt de prijzen.

Laatst was er een consultant die promoveerde op privatisering van zo'n 80
diensten. Zij ondervroeg het personeel naar hun tevredenheid. En wat maakten
de media ervan? 'De meeste privatiseringen geslaagd'. Onzin natuurlijk: zij
ondervroeg niet de klanten en de burgers. Zo zie je maar hoe ook
wetenschappelijk onderzoek door 'vereenvoudiging' misbruikt wordt. En de
betrokken dame sprak het niet tegen, want ze wilde zou graag in de krant. En
een halve boodschap, daar hebben de media en de politiek geen belangstelling
voor. Blijven we kritiekloos staan tegenover deze vulgaire neoliberale
propaganda?

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 06:44 22-02-00 -0500, you wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Naar aanleiding hiervan:
>
>Het dreigt nu (#@%&!!!??)wel heel erg uit de hand te lopen. Laat NS nu maar
eens zorgen dat ze doen waar ze voor opgericht zijn:
>Mensen dmv. zich over twee ijzeren staven bewegende voertuigen van A naar B
brengen zonder vertraging en niet als vee op elkaar gepakt.
>Zolang ze dat in Den Haag en Utrecht nog steeds niet onder de knie hebben
kunnen we beter de hele privatisering van deze ballentent weer terugdraaien.

>Ernst Debets/ Zaanstad
>Dagelijks gefrustreerd doorhet gebrek aan service bij NS

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66