Fraaie pluim voor Van Boxtel

Daniel.HANEKUYK at CEC.EU.INT Daniel.HANEKUYK at CEC.EU.INT
Tue Feb 22 18:20:18 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Andor schreef over de boycott van Oostenrijk:

> Mijn conclusie is dat Europa nog niet volwassen is.
> Als Europa een volwassen rechtstaat was zou het
> paniekvoetbal dat nu wordt gespeeld niet nodig zijn

De EU boycott is diplomatiek en niet economisch,
dus Van Boxtel of wie ook mag er heen.

Met de diplomatieke boycott kun je uitstekend
(gratis) waarschuwen en toon je dat er politieke
draagkracht is voor vervolg acties,
als er aanleiding toe mocht zijn.

Het is voor het eerst dat de EU Ministerraad zich
uitlaat over de binnenlandse aangelegenheden van
een land en dat is een stap op weg naar de
volwassen EU democratie, die D66 zo graag wil.

Andor's conclusie is daarom onzin!

Daniel Hanekuyk