ns prijzen

Raimond raimond.detempe at KONBIB.NL
Tue Feb 22 16:32:00 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,
prijsverhoging is vanwege het in rekening brengen van het gebruik
door het staatsspoor-infrabedrijf. Dan weet minister eigenwijs weer
dat NSR [ns reizigers] dat niet nodig heeft. Heeft ze haar
ambtenaren in het openbar laten discussieren? Nee dus. Wat denk
ik als publiek: als ik een auto had, zou ik dat als reclame voor de
auto zien. Want er mag dan wel tol worden geheven straks, de
automoblilist zou het volgens de harde liberalen moeten terugkrijgen.
De treinreiziger dus niet. Wat wil men nu bij onze overheid? Dat we
ons overal voor gaan blauw betalen? Terwijl je meestal voor het
goede doel reist? [Werk, vergadering, cultuur, sociale contacten -
ga maar door.] Als je de burger overal zo veel voor wil rekenen, stel
ik de ironische vraag waarvoor we dan nog openbare voorzieningen
hebben: die uit de belasting betaald worden. Zoals het hoort.
Groet,
/raimond de tempe