vanBoxtel???

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Sun Feb 20 22:56:47 CET 2000

Remko de Knikker schreef:
> Is dat het argument om nu niets te doen???
Herman:
Inderdaad.
Remko:
Het was een rhetorische vraag, Herman, nu herhaal je mij zelf, en mijn
cynisme keert zich dubbel tegen je.

Herman:
De Oostenrijkse regering (overigens na democratische verkiezingen aan
de macht gekomen) heeft zich duidelijk (en zwart op wit) uitgesproken
tegen alle vormen van racisme en vreemdelingenhaat.
Remko:
Herman doet een paar aardige aannames in 1 zin.
a. democratisch=moreel juist && het democratisch besluit is bepalend voor
het standpunt van het individu. Advies: lees deToqueville, Mill (en anderen,
up to you) om een indruk te krijgen van de fout van je aanname.
b. zwart op wit=waar. Ik hoef je niets te vertellen over de fout van deze
aanname, ik hoop dat als je hem zo terugleest (in de gestelde
gelijkstellinig die er in je redenering aan toegedicht wordt) dat je de
dwaasheid ervan al begrijpt. Anders kan ik je alleen al verwijzen naar de
voetbalwereld, of misschien dichter bij je beleving de vele politieke
verklaringen die zwart op wit gelogen zijn omwille van de schijn.
c. 'zwart op wit'(we leven overigens tegenwoordig in een kleurentijdperk, op
rood, groen en blauw, zou dus meer op zijn plaats zijn) staat ook het
verkiezingsprogramma van de FPO, de uitspraken van Haider, en zijn
sympathiebetuigingen aan de voormalige Waffen-ss. Overigens doet me dit
afvragen of de genoemde verklaring de reden is dat Haider niet zelf in de
regering is gaan zitten?

Herman:
Ze heeft voorlopig nog niets gedaan dat daarmee in strijd is. Dus sorry,
totdat daar verandering in komt houdt het bij mij even op met de politieke
correctheid. Daarbij komt dat ik met 70% van de Oostenrijkers sowieso geen
problemen heb.
Remko:
Het politieke gebaar dat ik veronderstel uit te gaan van politici die niet
gaan skieen in oostenrijk, is dan ook tegen de regering en de FPO die daarin
zitting heeft gericht, daarom de beperking tot politici. Dat jij daar bent
gaan/gaat/zou willen gaan skieen (naar ik begrijp), maakt me niet uit, dat
heeft niet het gewenste effect.
Waar begint overigens de politieke correctheid bij jou, zodra er iets gedaan
kan worden hoor ik de nederlandse politiek niet, het lijkt op een moreel
oblomowisme: mooie ideeen hoor, ideale dromen, maar geen daden.

Herman:
Pinochet wordt beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid. Haider
voor zover ik weet nog niet, dus inderdaad, dat valt in de categorie
"te hard van stapel".
remko:
de nederlandse politiek heeft het verschil juist niet opgemerkt en niets
ondernomen tegen Pinochet, dat was meer waar ik op doelde toen ik probeerde
te twijfelen aan het morele onderscheidingsvermogen van de nederlandse
politici: weer een foute aanname waarop je een zinnige conclusie baseert.
Overigens: voorkomen zonder genezen kost geld om niets volgens de evaluatie
van het verstand.

Herman:
En ja, ik heb ook Franse wijn gekocht toen de regering van dat land
kernproeven deed op Mururoa. Toch was ik het met die proeven absoluut
niet eens.
Remko:
Ik begrijp dat je van het type bent: ik snap dat er 30000 kinderen per dag
creperen, maar het moet geen geld kosten??? Maar herman: Ook jij kunt een
klein verschil uitmaken om de wereld te verbeteren, ook dankzij jou kan de
wereld een klein beetje beter worden..... al zie je het niet terug op het
journaal, krijg je er geen lintje voor, word je er niet stinkend rijk van,
je kunt het niet eens op je CV zetten, maar het maakt je wel een goed mens,
en je ziet er een stuk beter uit in de spiegel, en andere goede mensen,
jawel herman ze zijn er wel, waarderen je moeite.
(ps: zo kan ie (ik) wel weer)
Remko

Herman

(D66 at nic.surfnet.nl).