Kok/ministeriele verantwoordelijkheid

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Sun Feb 20 11:06:58 CET 2000

Wellicht is de versterkte uiting van Beatrix' mening, die eigenlijk de
mening is van de minister, een gevolg van de arrogantie van Kok, die alweer
zijn macht als vanzelfsprekend moet ervaren.
Juliana schijnt tijdens de Lockhead-affaire gedreigd te hebben met aftreden.
Beatrix schijnt tijdens de pepperspray-debatten kamerleden onder druk te
hebben gezet.
Beatrix schijnt aangedrongen te hebben op opening van de ambassade in
Jordanie, vanwege haar nauwe banden met het Jordaanse koningshuis.
Beatrix doet pogingen de pers tot de orde te roepen, door een
kwaliteitsgebrek te suggereren.
Beatrix gaat ondanks politieke gevoeligheden eigenwijs op skivakantie.
(opsomming op gezag van VPRO-OVT)
Kok wil de macht van het staatshoofd 'bezien'.
Wellicht heeft het een met het ander te maken, en zit de staatsrechterlijke
staatshoofdelijkheid van het koningshuishoofd de arrogantie van Kok dwars.
Roept om twee maatregelen:
-ik vind van D66, nu zij openlijk afgevallen wordt door PvdA, VVD, maar eens
terug moet bijten, en Kok moet oproepen een einde te maken aan zijn bewind.
Onder het mom van politieke vernieuwing (profilatie) een maximale termijn
voor een premier van 8 jaar.
- noem ik niet, want dat leidt alleen maar af van eerste punt (gelovigen
moet men niet tot inzicht dwingen), maar voor mij is zij incluis.

Remko de Knikker
remko.deknikker at nl.origin-it.com