Bankierende Schoolbesturen

Roland Kroes roland_kroes at HOTMAIL.COM
Thu Feb 17 11:52:22 CET 2000

Mijns inziens slaat Ernst hier toch de verkeerde weg in. Het kan dan wel zo
zijn dat de school heel verstandig belegt heeft (of is het belegd?), maar
het gaat toch echt wel om het principiële vraag of een school moet beleggen
met de gelden die haar ter beschikking staan. Scholen krijgen budgetten,
zamelen geld in dmv ouderbijdragen, en dergelijke, en die gelden hebben
volgens mij een duidelijk doel: bijdragen om schooltaken te kunnen
uitoefenen. De gelden zijn duidelijk niet bedoeld om als basis te dienen
voor verdere uitbreiding van de financiën, hoe goed of slecht het
beursklimaat ook is. De enige reden voor scholen om deel te nemen aan de
beurs, in welke vorm dan ook, is volgens mij als onderdeel van het vak
economie. En dan nog moeten scholen bescheiden zijn met de in te zetten
bedragen.

Hermans staat dus niet te blaten; mij lijkt het een heel nuttige discussie,
voordat meer scholen het voorbeeld gaan volgen.

Roland Kroes, Rotterdam