Discussielijst 220 > 180 lijstleden/ unsubscribe

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Feb 9 23:36:38 CET 2000

de Knikker, Remko uitte de woorden:

> This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
> this format, some or all of this message may not be legible.

oei...

> 1.
> Dit is een interessant gegeven. Als ik het aantal D66 zetels in de kamer
> bekijk, ik weet de exacte aantallen niet maar ik dacht van 24 naar 14?? Als
> ik dat dus afzet tegen de de terugloop in de lijstleden (rond 20% tegen 40%
> teriggang in zetels) dan heeft de lijst dus blijkbaar de storm nog
> doorstaan. sterker nog zij is relatief gegroeid in leden!

De teruggang van 24 naar 14 is uit 98 en in de peilingen dacht ik al uit 95.
Ik zie niet direct wat dat van doen heeft met de geopperde suggesties over
de laatste 2 maanden.

> [...]
> zomaar je mening mag geven, maar dat er een intellectuele aanname aan ten
> grondslag ligt dat je mening te allen tijde met objectieve wetenschappelijk
> verantwoorde argumenten gestaafd moet zijn. Gewoon een uitgesproken mening
> hebben op basis van ditjes of datjes wordt meteen haudain weggewuifd. Dit
> rijm ik dan maar liefelijkheidshalve met het elitaire karakter dat politieke
> partijen in het algemeen hebben, en mijn veronderstelling is dat D66 nog
> meer moeite heeft om uit het academische cirkeltje tot een volkspartij te

Ik geloof niet dat dit een conclusie is die te trekken valt uit de zeer
terechte mail van Emiel Stolp. Hij had het niet over de aard van een
stellingname maar over de stortvloed van korte reacties en terzijdes die
we de laatste weken zien. Wat bv. jij en Bo op dat vlak brachten was nog
net bij te benen maar wanneer Hein en z'n opponent ook weer eens van wal
steken kan ik me indenken dat hier en daar een emmer volraakt...
( Het was natuurlijk ook niet slim van Ramon om die sinistere pnyx lijst
weer eens te noemen. Dat is vragen om activiteit van de geachte heren :-) )

> 3.
> voordeel van dit e-medium is dat je niet overschreeuwd kunt worden. Niets
> garandeerd dat je mail wel/niet gelezen wordt. bij bepaalde onderwerpen zal
> iedereen in bepaalde mails wel/niet ge-interesseerd zijn. Uitgangspunt is je
> eigen behoefte/interesse/lol om je mening te spuien. E-graffiti. Intimidatie

Uitgangspunt is ook met elkaar een zinvolle discussie te voeren. Mogelijk
hebben sommigen (door werkloosheid, vut, arbeidsongeschiktheid, weet-ik-wat)
genoeg tijd om elk uur een stapeltje berichten richting lijst te sturen,
voor andere is dat teveel van het goede. De juiste balans is nodig voor
een zinvolle en vruchtbare discussie, nietwaar?

Met vriendelijke groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                            phone: +31-30-2900900 |