Discussielijst 220 > 180 lijstleden/ unsubscribe

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Wed Feb 9 23:02:39 CET 2000

3 opmerkingen

1.
Dit is een interessant gegeven. Als ik het aantal D66 zetels in de kamer
bekijk, ik weet de exacte aantallen niet maar ik dacht van 24 naar 14?? Als
ik dat dus afzet tegen de de terugloop in de lijstleden (rond 20% tegen 40%
teriggang in zetels) dan heeft de lijst dus blijkbaar de storm nog
doorstaan. sterker nog zij is relatief gegroeid in leden!
2.
Ander punt is wat mij opvalt dat er min of meer verwacht wordt dat je niet
zomaar je mening mag geven, maar dat er een intellectuele aanname aan ten
grondslag ligt dat je mening te allen tijde met objectieve wetenschappelijk
verantwoorde argumenten gestaafd moet zijn. Gewoon een uitgesproken mening
hebben op basis van ditjes of datjes wordt meteen haudain weggewuifd. Dit
rijm ik dan maar liefelijkheidshalve met het elitaire karakter dat politieke
partijen in het algemeen hebben, en mijn veronderstelling is dat D66 nog
meer moeite heeft om uit het academische cirkeltje tot een volkspartij te
worden, dan andere partijen.
3.
voordeel van dit e-medium is dat je niet overschreeuwd kunt worden. Niets
garandeerd dat je mail wel/niet gelezen wordt. bij bepaalde onderwerpen zal
iedereen in bepaalde mails wel/niet ge-interesseerd zijn. Uitgangspunt is je
eigen behoefte/interesse/lol om je mening te spuien. E-graffiti. Intimidatie
is puur een zelf-gevormde perceptie.

Remko de Knikker
remko.deknikker at nl.origin-it.com
telephone: 31-(0)20-4687574