eerste kamer

Wed Feb 9 15:30:27 CET 2000

At 10:21 09-02-2000, Heer van Meeteren wrote:

>Ik denk dat u de zaak een beetje heeft omgedraaid. U beweert dat mensen
>voor het koningshuis blijven kiezen omdat ze dom gehouden worden door
>conservatieve krachten. U gelooft kennelijk niet in het zelfstandige
>oordeelsvermogen van de meerderheid van onze bevolking.

Jawel hoor. Maar om goed te kunnen oordelen moet men over infor-
matie beschikken. En de monarchie bestaat nu juist bij de gratie
van een gebrek aan informatie.

Mijn ervaring is juist dat burgers niet meer voor het koningshuis
zijn zodra hen duidelijk wordt hoeveel invloed dat koningshuis
nog heeft. Ik heb dus alle vertrouwen in het zelfstandig oordeels-
vermogen van onze bevolking. De conservatieven hebben dit niet.
Zij schermen het koningshuis af van dat oordeelsvermogen door
een embargo op informatie. U bent het dus die de zaak omdraait.

>Ook deze is onkies en ongepast op een D66 lijst. Herneemt u zich.

Nee hoor. D66 staat voor democratie. Zeer gepast van mij om
te signaleren dat u geen democraat bent maar een oligarchist.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl