Verhoging lagere inkomens

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Tue Feb 8 18:10:59 CET 2000

Erik van den Muijzenberg schreef:

>Chido Houbraken heeft ze ook niet allemaal op een rijtje. Uit onder-
>zoek blijkt dat vrijwel alle werklozen graag willen werken. Velen
>zijn zelfs bereid tijdelijk met minder inkomen genoegen te nemen.

En Erik moet eens leren objectief te lezen. Ik zeg nl. precies hetzelfde wat
hij zegt. Vrijwel alle werklozen willen werken en veel nemen er tijdelijk
genoegen met minder. Dus waarom zou je dan maatregelen willen treffen om er
voor te zorgen dat werklozen een *financiele* prikkel krijgen, om ze te
*motiveren* om te gaan werken? Dat is dan toch niet nodig en verspilling van
geld en moeite? Het kan 2 dingen betekenen: of er zijn blijkbaar veel
(langdurig) werklozen die niet willen werken als ze er niet flink op vooruit
gaan en dan klopt het beeld dat Erik schetst niet, of de minister kletst weer
eens uit zijn nek en doet een nonsense-voorstel om weer eens lekker sociaal
over te komen.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht wordt door de opsteller beschouwd als persoonlijke
correspondentie en dient als zodanig behandeld te worden.