FPO - "nuances"

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Tue Feb 1 23:46:45 CET 2000

Er wordt blijkbaar over de argumenten heen gelezen. Ik ben daarnaast
inderdaad van mening dat het politieke spectrum (en dat bepaald weliswaar
ieder voorzich) een bepaalde maximaal bereik heeft, dwz dat het taboe naast
andere een begrenzende werking heeft. Ik wilde slechts de grenzen aangeven
van wat ik nog vind waarvoor begrip getoond moet worden. Het is wat ik
eerder het gevaar van het intellectuele eeuwige begrip probeerde te duiden.
Op een geven moment is er een grens voor wat ik tolereerbaar acht. Dat daar
dan een gebrek aan begrip gevoeld wordt, daar zit ik niet mee, aangezien het
hier simpelweg om normstelling gaat, punt, niks verder begrijpen. Politiek
correct is overigens geen vies woord, een moreel reveille evenmin, het zou
de politiek een stuk geloofwaardiger en interessanter maken.
Het is makkelijk om aan de argumenten voorbij te gaan die genoemd worden:
behalve mijn vorige mails verwijzend naar de AFD-site en de FPO-site, som ik
er nog een paar op alweer dan maar:
- afwijzen multicultureel experiment
- beperken voorzieningen tot ethnisch gedefinieerde Oostenrijkers, waarbij
de begrippen Christelijk en geografische verwijizingen expliciet zijn terug
te vinden in de partijiprogramma 2000 (anschluss-gedachten ook)
- uitspraken en associaties van de persosonHaider mbt SS (iets anders dan de
Wehrmacht!! je was zeg maar niet gewoon ge-interesseerd in het verdedigen
van je land (overigens Duitsland in dit geval) maar in het trouow zweren aan
het gedachtengoed van de NSDAP, daarom heb ik ook zo'n moeite met het
verleden van Bernhard)

Ik hoop niet dat er weer overheen gelezen wordt!
Het enige nadeel van een normstelling is dat zij ave-rechts werkt ;-)