Ziektekosten, BTW, en lastenverlaging

B Doggle dsundman at NETLAND.NL
Fri Dec 8 17:02:19 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van B Doggle:"Na een afwezigheid van 3 maanden is ie er weer".

Mijn god wat doet mevr. Borst en het paarse kabinet het toch goed.
Zojuist mijn particuliere ziektekostenverzekeringspremie voor volgend
jaar ontvangen.
De premie is 17+% MEER dan vorig jaar.
Vraagje: hoe verhoudt zich dat tot de "officieële" 2,5% inflatie?
Vraagje 2: Dus ZO stelt het kabinet 20 miljard beschikbaar voor de,
kwantitatief slechte, Nederlandse gezondheidszorg......

Mijn premie voor 2 personen dit jaar, waarbij het eigen risico meer dan
verdubbeld is, komt tot Fl. 634,- per maand.
Daar koop je, in die a-sociale USA, ook full health insurance voor. En
mocht je  een paar dollar te kort komen, dan kan je dat altijd nog
bijpassen uit de maandelijkse accijns-besparing op je brandstof
rekening.

Een andere; interessante berekening, op de GROTE 5 miljard
lastenverlaging gaat als volgt:

Er wordt in 2000 Fl. 3834,- per inwoner aan BTW (17,5%) betaald
(Source CBS)
16.000.000 inwoners x Fl. 3.834 = 61,344 Miljard gulden BTW

In 2001 gaat de BTW naar 19% dat geeft het volgende beeld:
16.000.000 inwoners x Fl. 4.163 = 66,601 Miljard gulden BTW
De BTW ALLEEN snoept gelijk 5,257 Miljard van de "GROTE ZALM
lastenverlaging" van 6 Miljard af.
U magh het soeth als honingh finden de vlieghen zullen u verslinden, en
anders je politieke vrienden wel.

B Doggle monter maar abysmally teleurgesteld in Paars

PS
Er is een meeting op 16 december in Felix Meritis over "Is er genoeg
democratische besluitvorming in het Europesche parlament", zou het geen
aanbeveling verdienen eerst eens naar de Nederlandse Constitutionele
Monarchie met een Parlementair stelsel te kijken. i.e hand in eiegen
boezem???