NS privatisering

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Fri Dec 8 11:45:21 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

we moeten een paar dingen concluderen:
1. Het zou goed zijn om inzicht te krijgen in de grenzen van het nut van
privatisering. De NS ligt blijkelijk op het randje, de kabel is er overheen,
en nog steds zijn er trajecten waarin privatisering en het blinde liberale
marktprincipe ingezet wordt. Eerder waren op deze lijst de meeste tegen mijn
voorstelk voor een kameronderzoek. Misschien  is er nu meer inzicht cq.
medestand?
2. Eerder heb ik op deze lijst het voorstel gedaan om de consument beter te
beschermen in legale zin, dwz een betere rechtsbescherming tegen bedrijven.
Amerika ligt ver voor op de EU que consumentenprotectie. Wij lachen om de
hoge schadevergoedingen, maar beseffen niet dat dat juist een heel goedkoop
mechanisme is om marktwerking veilig te houden. Ik doe nogmaals het voorstel
om de legale middelen van consumenten te vergroten om de risico's voor
bedsrijven om consumenten te benadelen te vergroten, door grotere boetes
bijvoorbeeld. De politiek stelt nu boetes voor als de NS haar afspraken niet
nakomt. Ik stel voor om de maatschappij dat te laten regelen, door de burger
mogelijkheden te bieden die boetes te verhalen ipv de politiek. Nogmaals dit
is een veel goedkoper mechanisme dan dat de overheid nu weer een apparaat
gaat creeren om boetes en controles te gaan uitvoeren... Misschien heb ik nu
ook hier meer medestand?
Get more from the Web.  FREE MSN Explorer download : http://explorer.msn.com