Strategie (4)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Dec 8 09:46:19 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde Overwinteraars Zonder Vorst,

Uit de reacties rond de strategiekeuze van anti-clericalisme en
republikanisme begrijp ik 1. dat de keuze voor het item Vaticaan een kwestie
van oud-Opschudders in achterkamertjes zou zijn, in dit geval een kamertje
in het Utrechts vergadercentrumpje 'Kargadoor' (waar p.g. Rob van der Hilst
inderdaad de skepter zwaait), en 2. dat de vraag rond de oorsprong van het
republikanisme bij de TKfractie geheel onbeantwoord blijft.

Prachtig, zulk een openheid. Ja, dan begrijp je wel dat populisten en op de
achtergrond hun grootvaders (=PvdA) vrij scoren hebben in het kiezersvolk
dat voorheen D66 stemde.

Mij rest dan de bange vraag: heeft men zelf wel *inhoud*.

Henk Vreekamp, Utrecht

P.S. Ik vind die vraag naar strategie in zoverre belangrijk omdat je in de
wandelgang hoort dat het republikanisme nogal wat nieuwe leden oplevert,
zelfs in het barre Utrecht.