Piep, piep, hallo (re: het gif van de Volkskrant)

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Aug 29 12:58:19 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Arthur Bletterman schreef o.m.:

> De opmerkingen van Mark Koek werpen wat mij betreft wel een nieuw
> licht op de zaak (deze informatie had ik niet),

Ik ook niet, ik lees het op de d66-site (link in vorige post).

> maar toch blijf ik van
> mening dat het verbod gehandhaafd moet worden. Aangezien het verbod in
> overleg met het productschap 7 jaar geleden is overeengekomen, kan er
> van onbehoorlijk bestuur geen sprake zijn.

Tenzij (hier ga ik speculeren) hierbij is overeengekomen dat de boeren
milieuvriendelijker alternatieven zouden hebben. Als deze alternatieven
om bureaucratische redenen (let op, meer speculatie) nog steeds niet
goedgekeurd en dus niet beschikbaar zijn, dan is er wel degelijk sprake
van onbehoorlijk bestuur door het Min. van VROM.

Ik vermoed dat dit aan de hand is (al zou een bijdrage van iemand met
meer feitenkennis nog altijd zeer welkom zijn...)

> Ik begrijp trouwens sowieso niet waarom we nu weer met nieuwe soorten
> landbouwgif dreigen te worden opgezadeld. Het lijkt me uit milieuoogpunt
> goed om te trachten de landbouw gifvrij te krijgen

Er wordt nergens gezegd dat deze alternatieven ook giffen zijn. (Nog
even afgezien van de voor de hand liggende vraag wat een gif is - alles
is giftig boven een bepaalde dosis).

Groeten,

Mark Koek