gif in de tweede kamer

Boris van der Ham borisvdham at HOTMAIL.COM
Mon Aug 28 11:42:21 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo lijsters,

Hieronder een persbericht van de Jonge Democraten betreffende het
gif-standpunt van Pieter ter Veer. Morgen spreekt de fractie over haar
standpunt.

Met vriendelijke groet,

Boris van der Ham
voorzitter Jonge Democraten

PERSBERICHT

AAN: De parlementaire en nieuwsredactie
DATUM: 28 augustus 2000
BETREFT: Standpunt D66 over landbouwgif
VAN: De Jonge Democraten

JD: D66 MOET AFSTAND NEMEN VAN STANDPUNT TER VEER

De Jonge Democraten, de jongerenorganisatie gelieerd aan D66, roept de
D66-fractie in de Tweede Kamer om voor het onmiddelijk verbod van giftige
landbouwstoffen te stemmen. Op dinsdag 29 augustus spreekt de D66-fractie
over haar standpunt met betrekking tot het verbieden van bepaalde soorten
landbouwgif. Landbouw-woordvoerder Pieter ter Veer heeft de afgelopen weken
gesuggereerd om samen met VVD en CDA dit verbod uit te stellen. De tuinbouw
zou daardoor meer tijd hebben om haar werkwijze aan te passen aan de
milieu-eisen. Ter Veer's opstelling staat haaks op het verkiezingsprogramma
van D66, dat het landbouwgif juist zonder uitstel wil verbieden. De Jonge
Democraten vinden dat de D66-fractie afstand moet nemen van het standpunt
van Ter Veer. Het landbouwgif moet met onmiddelijk ingang verboden worden,
vinden de Jonge Democraten.

Boris van der Ham, voorzitter van de Jonge Democraten: "D66 heeft tot nu toe
een uiterst heldere koers gevaren met betrekking tot het milieuvriendelijker
maken van de landbouw, bijvoorbeeld door de varkensindustrie te saneren. Het
is daarom ook onbegrijpelijk dat Ter Veer de boeren hier opeens tegemoet wil
komen. Al negen jaar is bekend dat het verbod er aan komt: de boeren hebben
dus alle tijd gehad om zich er op voor te bereiden. Ik denk dat Ter Veer's
opstelling tot heftige discussies zal leiden tijdens de fractievergadering.
Ik kan en wil me niet voorstellen dat de fractie zou zwichten voor zijn
standpunt. Ter Veer staat alleen in de partij, en hopelijk ook in de
fractie."

EINDE PERSBERICHT

http://profiles.msn.com.