Auteursrecht: vechten met de draak (deel 2)(@)

Jos Horikx josh at BART.NL
Wed Aug 2 14:29:05 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:51 02-08-00 +0200, Mark Koek wrote o.a.:

>Ik voor mij zou de strijd wel aandurven (ook ik heb al een "Cease And
>Desist"-mailtje uit New York mogen ontvangen, in Micros~1 Word-formaat
>maar liefst - allemaal fouten erin, in het Engels en refererend aan het
>Amerikaanse recht dus volstrekt betekenisloos in Nederland, maar toch:
>het betekent dat ze me in de peiling hebben).

Overigens, zeer onlangs is Microsoft ook een soortgelijke actie begon-
nen tegen 7500 internetters in 33 landen (op 6 continenten...). Zie:

http://www.stockhouse.com/news/news.asp?tick=MSFT&newsid=469087

Ik vraag me af hoe men dit soort acties wil combineren met het
recht van mensen om zonder inmenging van derden vrijelijk
(en niet afgeluisterd) met elkaar te communiceren en zich op
dezelfde manier ook te organiseren.

Het komt me onderhand voor dat het niet eens vergezocht is om
in dit soort fratsen een frontale aanval op de democratie te zien.

Met vriendelijke groet,

JH