Auteursrecht: vechten met de draak (deel 2)(@)

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Tue Aug 1 23:11:32 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren <heinwvm at palm.a2000.nl> said:
>Twee copyrightzaken in de VS trekken al maanden de aandacht: de Napster
>zaak en de zaak van de Noorse tiener Jon Johansen (16).

Jon Johansen staat in New York niet in de beklaagdenbank, hij is er slechts
als getuige. En wat voor eentje: hij stond vrolijk in de rechtzaal de
vertellen dat-ie een nationale wetenschapsprijs in Noorwegen voor zijn
DeCSS werk gekregen had (en de excuses van het parlement voor zijn slechte
behandeling voor een overijverig officier van justitie, maar dat is helaas
tijdens de zitting niet naar voren gekomen). De beklaagden in N.Y. zijn
degenen die DeCSS op hun site hebben gezet (ik mocht me ook verheugen op
een mailtje van de MPAA, dus nu staat-ie op mijn Nederlandse site ;-)).

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B