Die Gerrit

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Aug 1 23:17:46 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,

Een informatielawine van merendeels a-politieke mails trof mij toen ik, na
een maandje onder vrienden en kannibalen, de D66-lijst binnenhaalde.
Verschrikkelijk, heren en studenten!

Bijzonder vrolijk werd ik hedenavond verder van onze Gerrit Ybema op de
opiniepagina van de NRC: globalisering zou de armoede niet vergroten. De
tekst is wat gematigder dan de kop. Maar ik begrijp toch dat Gerrit niks
gelooft van al die verhalen uit Volkskrant, NRC en Le Monde waarin
ontwikkelingseconomen het tegendeel beweren. Een neoliberaal betoog van een
D66-er. Het lijkt wel alsof D66 enkel op bepaalde terreinen sociaal-liberaal
is en voor de rest zich meet met de conservatieve VVD. Een spookschrijver
geldt niet als excuus!

Een tip voor Gerrit: doe eens wat aan MKB-beleid. Blijkens een recent,
vrijwel buiten de publiciteit gebleven EIM-rapport, is het mkb in 1999 niet
de werkgelegenheidsschepper en winstmaker geweest die het daarvoor wel was.
En dat komt niet alleen door de krappe arbeidsmarkt...

Henk Vreekamp, Utrecht