Auteursrecht: vechten met de draak (deel 2)(@)

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Aug 1 23:51:05 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:11 01-08-2000 Tuesday, Cees de Groot wrote:

>De beklaagden in N.Y. zijn degenen die DeCSS op hun site hebben gezet (ik
>mocht me ook verheugen op een mailtje van de MPAA, dus nu staat-ie op mijn
>Nederlandse site ;-)).

Beste Cees et al,

De hele zaak doet me sterk denken aan de Scientology-zaak. Ook in deze zaak
wordt bewust een recht geschonden, in casu het copyright van de The Motion
Picture Association. Ook in deze zaak speelt een maatschappeljk belang
versus een privaat belang. Ben je bereid de DeCSS op je homepage te laten
staan als de MPAA een Nederlandse advocaat inschakelt en een geding
begint?  Wat is je motivatie? Just curious...

Groeten, HvM

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl