Monarchie?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Apr 25 21:15:10 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste paradijsvogels,

Als simpel republikein doet me het een groot genoegen. Thuiskomend lees ik
in het wijkblad: 'Overvecht viert geen Koninginnedag'. Te weinig animo in de
nog grootste blanke wijk van Utrecht. En dat terwijl toch 106% van de
bevolking voor handhaving van het koningshuis lijkt. De elite en de hogere
middenklasse tellen overigens dubbel omdat zij gezeten zijn.

Het staatsrechtelijk reformisme van De Graaf zal door de tijd worden
ingehaald, zeker nu zelfs Prins Domkop pro discussie zegt te zijn.
Bedroevend, dat 'democraten'! Intussen is vriend Brinkhorst rijp voor een
lintje, want via hem heeft Beatrix opnieuw Wim Kok overclassed.

Het volk loopt intussen weg. Een wat nauwkeuriger methodologische kritiek
zou via toepassing van de fenomenen 'ecological bias' en 'neutrale vragen'
wel eens die 137% pro monarchie bij de triomfantelijke polls kunnen
corrigeren tot een feitelijke minderheid...

[Weet u nog wel mijn definitieve kritiek op mevrouw Sylvester die vond dat
veruit de meeste privatiseringen 'geslaagd' waren. Zuur ja, maar niet minder
valide.]

Henk Vreekamp, Utrecht