uitbreiding spreekrecht koningin

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Apr 22 09:25:35 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Dat ministers zomaar gelijken van een erfelijk vorst mogen zijn. Wat mild
van die staatsrechtgeleerden! Volgens je electronische stalker Eric v.d. M.
ben je een patricier. Wel, ik stel voor dat je erfelijk burgemeester van
Amsterdam wordt. Heeft het uiteraard apatische, goedgelovige volk ook geen
zorgen meer om gekozen burgemeesters. Kun je die NJB-mevrouw gelijk als
farizeeer (zij dus) in dienst nemen...

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 15:22 21-04-00 +0200, you wrote:
> [...]
>koninklijke lobby niet de
>       eerste de beste is, kan de Koningin een mooi voorbeeld stellen door
>openheid te bieden over
>       de wijze waarop zij invloed poogt uit te oefenen.
>
>       In Nederland bestaat wel op wat meer punten terughoudendheid bij het
>bekendmaken van
>       'dissenting opinions'. Misschien kan de Koningin een traditie
>beginnen met 'koninklijke
>       afwijkende opvattingen'.

>       I.C. van der Vlies
>       hoogleraar staats- en bestuursrecht UvA en redacteur van dit blad

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66