kamerlid wordt vandaag herdacht

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Tue Apr 18 15:36:20 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Ramon Barends (D66)" schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>    Vandaag wordt Kamerlid Brood (VVD) herdacht in de Tweede Kamer.
>
>    Misschien is dit een filosofisch stukje, maar denken jullie bij dit soort
> berichten niet: waarom doen we dit allemaal ? De zin van het leven... zeg
> maar. We volgen alles en we zijn aktief, maar op dit soort momenten denk ik
> "Waarom doen we dit toch allemaal ?"

__De tuinman en de dood.__

Een Perzisch Edelman:

Vanmorgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: "Heer, Heer, een ogenblik!
Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.
Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!"

Vanmiddag (lang reeds was hij weggespoed)
Heb ik in het park de Dood ontmoet
"Waarom", zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
"Hebt gij vanmorgen vroeg mijn knecht gedreigd?"

Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,
Toen ik 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die ik 's avonds halen moest in Ispahaan."

P.N. van Eyck
1887 - 1954

--
Glenn Mellonius

Er zijn 3 soorten leugens:
leugens, smerige leugens, en statistieken.
(Disraeli)
mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net

URL    http://www.inter.nl.net/users/glenn

kijk ook eens op   http://www.d66.nl/afdeling/haarlem