Digitaal treiteren (Was: Volkssoevereiniteit)

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Apr 13 12:33:05 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 08.53 13-4-00 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Het zijn geen persoonlijke aanvallen. Hein van Meeteren brak
>een lans voor teledemocratie. Ik verhaalde van mijn eerste
>ervaringen met dit fenomeen. Overigens ken ik heel wat men-
>sen die bereid zijn mijn weergave te bevestigen.

Het komt erop neer dat uw zin niet heeft gekregen in teledemocratische zin.
U was niet bij machte een meerderheid achter uw standpunten te mobiliseren,
en uit pure frustratie en rancune (zo lijkt het) geeft u dan de
bestuurders, het systeem, de statuten of de Koningin de schuld. Democratie,
geachte van de Muijzenberg, betekent soms dat je t0ot een minderheid
behoort, of alleen staat. Een volwassen democraat accepteert dat. U sleept
anderen met uw frustratie mee. Wat heeft de TK-fractie van D66 met uw
persoonlijk teledemocratisch leed te maken?