D66: Republikeins-Democratisch ?

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Wed Apr 12 13:58:25 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Ramon Barends (D66)" wrote:

> D66 wil geen republiek, want wil een gemoderniseerd koningshuis. Dat is iets
> anders !

Laten we in dat geval de discussie voeren over een gemoderniseerde
parlementaire (tele...?) democratie binnen het raamwerk van een
constitutionele monarchie.

Overigens zie ik ook wel dat Thom de Graaf niet voor afschaffing van het
koningshuis pleit. Maar er zijn door zijn verhaal vele republikeinse
spoken uit de D66 fles opgestegen, en dat viel en valt op. Ook de pers
ziet het, en het beeld van d66 als een anti-monarchistische partij wordt
elke dag sterker gevestigd. Daarmee moet je ook rekening houden met
publieke uitspraken.