Thom, de D en de monarchie

Herman Beun chbeun at WORLDONLINE.NL
Wed Apr 12 11:26:49 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cathja Maas schreef:

> Persoonlijk ben ik knap pissig over het feit dat er
> ineens een compleet nieuw voorstel vanuit D66 wordt
> gelanceerd zonder dat daarover echt discussie binnen
> de partij plaatsvindt.

Ineens? Nieuw? Sorry, maar als ik zoiets lees vraag ik me (met
Constantijn) inderdaad af of je wel weet van wat voor partij je lid
bent. Als Thom in dat interview had gezegd dat hij vindt dat de
minister-president rechtstreeks gekozen moet worden, had daar niemand
op gereageerd (logisch, want dat is een van de oudste
D66-standpunten). Nu zegt hij dat de koningin geen rol bij de formatie
meer moet hebben, wat in zekere zin zelfs *minder* ver gaat dan het
D66-standpunt, en jij valt over hem heen alsof hij ik weet niet wat
voor revolutionairs gezegd heeft. Raar hoor.

Herman Beun
te Brussel, Vlaanderen, dat als Willem I echt zo populair geweest was
waarschijnlijk nog deel van Nederland zou zijn en waar men de
Tiendaagse Veldtocht nog lang niet vergeten is.