koningin

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sat Apr 8 16:29:44 CEST 2000

Ramon,

Even snel, want helaas gaan bij ons de winkels nog steeds om 1700 uur dicht en ik moet nog een cadotje kopen, en ik weet niet wat.

Marcel van Dam had als staatsecretaris Volkshuisvestingal zijn ontslagbrief bij minister Gruiters ingediend, maar liet zich uiteindelijk toch ompraten door Joop den Uyl.

Dat Boudewijn persoonlijke motieven had om de wet niet te ondertekenen, siert hem, zoals Hein schreef, de oplossing was elegant, maar Boudwijn kan en mag er geen verantwoording over afleggen aan zijn kiezers en daar zit hem nu net de kneep.

Ik zag het toevallig op RTL4 (dat journaal stond aan toen ik jullie epistels zat te lezen), en later op de avond Frits Wster bij Barend en Van Dorp, waar hij zat te spinnen als een tevreden kat over deze primeur. Waarom Thom juist hem heeft uitgekozen, weet ik ook niet, maar volgens Frits Wester vloeide dit voort uit de opgedane contacten tijdens de Zuid Afrika reis.

Groet,

Tjerk