Koningin

Nico Beek nicobeek at CASEMA.NET
Sat Apr 8 17:38:31 CEST 2000

Ik vind het vanzelfsprekend dat ook dit punt eens op een waardige manier wordt gemoderniseerd.
Bravo voor Thom.
Groet van Nico Beek.
    -----Oorspronkelijk bericht-----
    Van: Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>
    Aan: d66 discussie <d66 at nic.surfnet.nl>
    Datum: vrijdag 7 april 2000 20:11
    Onderwerp: Koningin

    Ik zag net Thom de Graaf op het RTL-4 journaal. Ik weet, dat hij niet ieders vriend is (of wel, Henk Vreekamp?), maar hiervoor: Chapeau, Thom. Aanpassing van artikel 42 GW, zodat ze formeel geen lid meer is van de regering, en ook geen voorzitter meer van de Raad van State. Dat begint er op te lijken.

    En kan, maar niet in hetzelfde dossier -dat houdt te veel op- nu ook dat andere onderdeel van onze wetgever, de Eerste Kamer, eens rechtstreeks gekozen worden, in plaats van die rare, anachronistische getrapte verkiezingen via de Provinciale Staten? Wellicht ook iets voor Groningen, a.s. maandag?

    Aan allen die dit lezen: Saluut!!!

    Tjerk