LEF

Verver brummen at D66.NL
Sun Sep 26 11:41:52 CEST 1999

Andor Admiraal wrote:

> (Jonge) mensen hebben nauwelijks interesse voor politieke partijen maar wel
> voor politieke onderwerpen.  Misschien kunnen we nieuwe manieren vinden om
> deze groep te bereiken, door minder partij- maar meer inhoudgeorienteerde
> discussies. Ik denk in ieder geval dat het erg leuk gaat worden en nodig
> iedereen dan ook uit bij de eerste LEF-avonden in Paradiso langs te komen.

Beste Andor
Het lijkt mij heel leuk en verfrissend. Vooral doen!!!! Maar het
voorbeeld dat jij hier neerzet heeft echter niet alleen met jonge mensen
te maken, maar is een algemeen maatschappelijk verschijnsel. Ik kan je
garanderen, vanuit mijn ervaring als lokale volksvertegenwoordiger, dat
je de mensen niet warm krijgt, tenzij ze last krijgen van de
besluitvorming. Dit heet nimby-gedrag. Maar als jullie het voor elkaar
krijgen om de jonge mensen weer meer te interesseren voor de politiek,
neem ik mijn petje af en dan lijkt het mij een goed idee om jullie plan
van aanpak eens naar het HB te sturen, zodat D66 hier zijn voordeel mee
kan doen(ook naar de oudere kiezer).

Sterkte
Greetje Verver