opvoedcursus

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Thu Sep 23 08:00:43 CEST 1999

waar we wel voor moeten uitkijken is dat meerderheid normen en waarden
oplegt die, oa via cursussen, worden afgedwongen waardoor de ruimte voor
afwijkende werledbeelden en normen/waarden er in de praktijk niet of
nauwelijks is.

Als je gedrag wilt veranderen zijn cursussen/trainingen op latere leeftijd
alleen interssant indien de wens dat te doen uit de mensen zelf komt. In
opzet scholen van jongs af aan het respect voor elkaar (dus ook kinderen)
als leidraad nemen; echter ook hier veel ruimte voor pluriformiteit!
Een training voor iedereen in het kader van vorming basisvaardigheden?

Begrip voor de wens tot opleiden van recidivistische ouders; maar zeer veel
zorg over het afdwingen van opleidingen. Voor je het weet krijg je situaties
waar doktoren ouders kunnen beletten hun kinderen (elders) een (andere)
behandeling te laten geven. Een maatregel, voortgekomen uit het idee dat het
noodzakelijk is te voorkomen dat ouders de verkeerde dingen willen voor hun
kinderen agv ondeskundigheid. Doktoren immers zijn er voor opgeleid.......

groet,

Theo