Troonrede

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Thu Sep 23 00:35:46 CEST 1999

Ramon,
Ook het kabinet Kok II is niet verantwoordelijk voor het onmenselijke
asielbeleid, maar wij, de bewoners van Nederland.

Fritz,
Ik vind het onaanvaardbaar dat mede namens mij mensen de dood in worden
gejaagd. Is het niet door kogels, dan wel door de honger. Het was inderdaad
wel wat sarcastisch aangezet, maar dat lijkt nodig om die vastgeroeste breinen
van die Nederlanders een beetje los te maken.

En dan krijgen we Theo Veldhuis,
Theo weet niet wat hij moet met zijn medeverantwoordelijkheid voor
levensbeeindiging van asielzoekers. Daarom sluit hij zich liever van dit soort
gedachten af door denigrerende opmerkingen te maken naar de spiegeldrager.
Intussen bejubelt hij het quasi-intellectueel populistisch gezever in
"Kinderen krijgen; kosten/baten analyse" op deze lijst. Wat staat er in deze
analyse?
(...)
Kinderen zijn in elke maatschappij hard nodig. Al van voor
hun geboorte zijn ze economisch van belang. Ze zorgen voor
handel en banen. Ze zorgen voor schoolkinderen, nieuwe
werknemers, nieuwe consumenten, AOW-betalers, etc.
(...)
Wordt eens creatief Theo en vervang dat woord "kinderen" nou eens met
"asielzoekers" (al dan niet economisch vluchteling). In dat geval hoeven we
namelijk geen al levende mensen de dood in te jagen.

Iedere Nederlander is verantwoordelijk voor zijn eigen keuze. Mijn keuze is
bekend.

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof