opvoedcursus Kok

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Wed Sep 22 09:27:45 CEST 1999

Atilla Arda wrote:

N.a.v. teletekst over verplichte opvoedcursus

> Klinkt sympathiek en een radicaal-democratische partij kan het niet
> oneens zijn met de opvatting van tweederde van de bevolking. De vraag is
> alleen, wat is de volgende stap? Een verbod op het krijgen van meer
> kinderen door deze gezinnen? Afschaffing van de kinderbijslag voor
> ouders van ontspoorde kinderen?

Ik doe het zelf ook altijd graag. Dingen tot in het absurde doordenken.
Maar laten we hier nou eens nuchter naar kijken. We weten dat cursussen
vaak beter helpen dan straffen. Kijk maar naar verplichte cursussen voor
b.v. mensen die dronken achter het stuur zitten, mannen die hun vrouw
slaan etc.
Wie om zich heen kijkt ziet ook met enige regelmaat hoe ouders vaak al
machteloos staan t.o.v. kinderen van 6 jaar en jonger.
Zou het dan niet het overwegen waard zijn om ouders v.w.b. het grenzen
stellen aan hun kinderen ook een steuntje in de rug te geven?
Los van wat de meerderheid van de bevolking wil, want die kunnen wel
iets heel engs willen met z'n allen, ik vind dit niet zo'n slecht idee.
Ik ben overigens ook voor een verplichte hondencursus voor
hondenbezitters, gekoppeld aan een tijdelijke vergunning voor het houden
van honden. ;-)
Cathja Maas, geen kinderen, wel een hond, nooit op puppycursus geweest
en daar nog regelmatig spijt van als de hond weer eens op de bank ligt.