Kinderen krijgen; kosten/baten analyse

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Tue Sep 21 12:09:25 CEST 1999

Hallo allen,
ik hoor van veel mensen positieve verhalen over het sleutelcongres. Laten we
deze positieve gevoelens en het hervonden geloof in onze ideeen nu eens
gelijk ten gelde maken. En een aantal ideeen bombarderen tot themas van
D66. D66 als vernieuwer.
Vb Theo
> [...]
> de hand om een aanpak te kiezen waarbinnen de KB als instrument wordt
> omgezet naar een instrument om de ontplooiing van kinderen van gezinnen met
> benedenmodale inkomens te stimuleren. Ik vraag me af hoebeel gezinnen met
> bovenm,odale inkomens daar tegen zijn. Een NIPO-enquete (060999) geeft aan
> dat ca 75% van NLse populatie voor afschaffing van KB is en ca 2/3-e voor
> het egrbuik van de gelden om gezinnen met lagere inkomens te steunen. Er zou
> dus wel eens maatschappelijk draagvlak kunnen zijn voor een dergelijk

Ik meende dat ook een groot deel van de jonge tweeverdieners hiervoor waren
(nipo enquete met de kro, vanochtend op de radio). Kennelijk loopt de
samenleving nu eens vooruit op de politiek. Als wij als partij ook voor
afschaffing van de KB zijn, en dat bijvoorbeeld ten goede laten komen aan
gezinnen met lagere inkomens zoals Theo schreef of bv. kinderopvang (ten
goed laten komen aan kinderen), laten we dan nu aan verwezenlijking
werken. Straks loopt er weer een andere partij mee weg.

Ook nu is het het moment om de interne organisatie eens onder de loep te
nemen en de nodige veranderingen door te voeren.

> Hetgeen overigens onverlet laat dat parapuies naar mijn mening nuttige
> instrumenten zijn voor bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Mmmmmm (ik zal er eens een aanschaffen).
Groeten,
Joris van den Wittenboer

In de politiek zegt men beginselvast als men zetelvast bedoelt. (Greshof)