eerlijke verdeling van zwangerschapskosten

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Thu Sep 16 14:51:33 CEST 1999

Hoi Roeline,

> Het ging over de eerlijke verdeling van de kosten. Op vakantie gaan kost
> geld en het krijgen van een kind ook.

Het kost werkgevers uit de sectoren waar voornamelijk vrouwen werken meer
en dus liet ik het proefballonnetje op om een gedeelte daarvan door de
werkgever van de man te laten betalen.

> Omdat kinderen nodig zijn om de AOW etc te kunnen betalen moet het hebben
> van kinderen niet onmogelijk worden gemaakt. En  daar mag dan ook een goede
> tegemoetkoming tegenover staan.

Ik snap niet precies waar je de grens stelt. Op vakantie gaan verlaagt de
stress en zo kan iemand beter werken en de AOW van anderen betalen, dus
ook vakantie moet niet onmogelijk gemaakt worden en de vakantietoeslagen
moeten dan maar omhoog? Ok, de vergelijking gaat een beetje scheef.
Maar waarom zou de kinderbijslag om die redenen omhoog moeten? Het
wordt je ook niet onmogelijk gemaakt. Als je goed verdient dan kun je het
zelf wel betalen.

> kinderen krijgen doe je maar 1 keer per twee jaar of zo en niet al te vaak.
> Die kosten zijn, eventueel samen met de partner,  op te vangen.
> Kinderen hebben betreft een langere tijdspanne en wordt voor een aantal
> mensen onmogelijk wanneer de kinderbijslag wegvalt.

Geen reden om voor de mensen die het kunnen betalen de kinderbijslag
omhoog te doen.

Groeten,
Joris van den Wittenboer

Aan mijn denken hangen , zoals aan het denken van ieder mens,
de verdorde resten van mijn vroegere (afgestorven) gedachten
(Wittgenstein).