eerlijke verdeling van zwangerschapskosten

Roeline Barkhuis roeline.barkhuis at WORLDONLINE.NL
Wed Sep 15 18:01:30 CEST 1999

Hallo lijsters.

Waarom zo wie zo nog een zwangerschapsuitkering? Het is iets waar een paar
in de meeste gevallen geheel vrijwillig voor kiest. En die uitkeringen voor
een vrouw die na haar verlof niet aan het werk kan: nonsens. Risico's nemen
hoort bij het leven. Gooi de kinderbijslag goed omhoog, daar betaalt
iedereen aan mee en de zwangerschap verdient zichzelf terug.

Roeline Barkhuis.

> [...]
> kinderopvangmogelijkheden dan we nu in Nederland hebben (lange
> wachtlijsten!!!!!!!!), als is het alleen maar met het opportune argument
> van arbeidskrapte momenteel....
> We lopen erg achter zowel wat betreft arbeidsparticipatie van vrouwen
> nog steeds erg achter op andere landen om ons heen en ook wat betreft
> goede regelingen voor zwangerschaps/kinder/opvang regelingen bij vele
> andere landen momenteel en da's geen goede zaak.
> Mimy Sluiter
> [momenteel zwanger] Provinciale Statenlid in Noord Holland

verdorde resten van mijn vroegere (afgestorven) gedachten (Wit