eerlijke verdeling zwangerschapskosten

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Sep 15 18:00:58 CEST 1999

Huikeshoven reageerde met:

> Laat dat al voor de helft geregeld zijn! De zestien weken zwangerschapsverlof
> wordt krachtens de
> Ziektewet voor 100% vergoed ten laste van het Werkloosheidsfonds. Voor het
> Werkloosheidsfonds is een landelijke premie vastgesteld. Kortom de werkgever van
> de vader betaald reeds mee.

Bedankt, dat wist ik niet. Maar je zegt het zelf al: Het is gedeeltelijk
geregeld. Laten we de andere helft dan ook nog even regelen. Met halve
maatregelen komen we er niet. Het ziekenhuis moet altijd nog iemand
inhuren als plaatsvervanger. Ik heb geen inzicht in de kosten daarvan, maar
ik schat dat dat nog een aardige kostenpost is. Misschien wel hoger dan de
kosten van het verlof.

Groeten,
Joris van den Wittenboer.

De populair-wetenschappelijke geschriften van onze wetenschappers zijn niet de
uitdrukking van hard werken, maar van het rusten op hun lauweren (Wittgenstein)