eerlijke verdeling zwangerschapskosten

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Sep 15 16:57:58 CEST 1999

Hallo allemaal,

er zijn veel overheidsinstellingen die veel geldtekorten hebben etc.
Bij ziekenhuizen bv. is het personeel (voornamelijk bij het
verplegend personeel) vaak vrouw. Tijdens zwangerschapsverlof
moeten er twee mensen uitbetaald worden. Hierdoor worden
sectoren waar veel vrouwen werken extra belast. Zou het niet
eerlijker zijn om deze kosten te delen en de werkgever van de vader
(indien die er is) mee te laten betalen aan de"zwangerschaps"-
kosten van zijn personeelslid. Op deze manier wordt er een
belemmering voor het aannemen van vrouwen weggenomen en
versterk je hun arbeidsmarktpositie en blijft er wat meer geld over
voor in dit geval het ziekenhuis om wat aan wachtlijsten etc te doen.
Het is maar een balletje, schiet maar.
Groeten,
Joris van den Wittenboer

Aan mijn denken hangen , zoals aan het denken van ieder mens, de verdorde resten van mijn vroegere (afgestorven) gedachten (Wit
tgenstei
n).