Censuurconferentie Muenchen

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Sun Sep 12 20:43:59 CEST 1999

Van Dirk

Een beetje censuur is als een beetje zwanger, de moraalridders en controleurs op
z'n best

Het is duidelijk dat ELKE overheid het Internet wil controleren. Een medium dat
vrij toegankelijk is heeft geen enkel overheid zin in.
Dit nog afgezien van de economische belangen van de grote bedrijven, en de gemiste
belastingen van weer diezelfde overheid..
"Vrijheid van meningsuiting"  bestaat al een hele tijd in de Westerse wereld,
toegang tot media om die "Vrijheid te uiten" is een heel andere zaak.
Het Internet is zo'n forum, en dus gevaarlijk voor elke overheid. De kinderporno
heisa van begin van dit jaar was een gelegenheid die met bijde handen aangegrepen
werd om een soort van censuur er door te jassen. Da's nie gelukt.

Niks geen afwachten of de ingezonden brief wel strookt met de politieke richting
van de krant, ruimte zat op de harde schijfvan het Internet....
Maarrrr de overheid, en het bedrijfsleven,  heeft heel veel centjes en een hele
lange adem.

caveat emptor I say!
The laws you pass today  you, and you offspring, will have to live with for a very
long time!!
It's not them you stupid git, it's us

knip knip