GroenLinks wil excuses van D66

Fri Sep 10 15:05:51 CEST 1999

>GroenLinks wil excuses
>AMSTERDAM - GroenLinks in de gemeenteraad eist dat mede-collegepartij
>D66 excuses maakt aan GroenLinks-wethouder F. K–hler. D66 stelt dat
>K–hler (Sociale Zaken) laks is met de uitvoering van de Algemene
>Bijstandwet en dat hij onvoldoende oog heeft voor de bevordering van de
>werkgelegenheid. K–hler bestrijdt dit en noemt de aantijging 'onzin'.
>Lees verder: http://www.parool.nl/actueel/lunchnieuws/315024830.html

Op 18 mei jongstleden sprak ik de wethouder, samen met iemand van de
Bijstandsbond. Onderwerp van gesprek was de wijze waarop de wethou-
der langdurig werklozen in Amsterdam Zuidoost wilde helpen. Bij die
gelegenheid beweerde de wethouder dat Amsterdam de Bijstandswet al
jaren niet uitvoert, en feitelijk niet verder komt dan het verstrek-
ken van uitkeringen. Tijdens het debat met Udo Kock op 2 september
jongstleden beweerde de wethouder zich dit niet te kunnen herinneren.

Ik kan overigens bevestigen dat de wethouder laks is, in mijn geval
tenminste. Zijn voorganger heeft op 3 oktober 1996 de raadscommissie
Sociale Zaken toegezegd een eind te zullen maken aan wat inmiddels
de zaak-Van den Muijzenberg was gaan heten. Hij kwam deze toezegging
niet na. Toen ik de nieuwe wethouder van Sociale Zaken (Kohler) in
mei vorig jaar vroeg op welke termijn hij streefde naar een oplossing,
deelde de wethouder mij mee dat hij zich niet met het dossier ging
bemoeien, daar hij dit veel te ingewikkeld vond.

        zie ook http://www.ernst.vuurwerk.nl/odeon

Erik vdMb