& internet zaken

Grauw, de H.(MA SV RNO) h.degrauw at KPN.COM
Thu Sep 2 15:43:00 CEST 1999

Mimy schreef:
<snip>
.Overigens aangaande een serieuzere internet zaak die momenteel speelt:
>ik hoorde dat justitie wil gaan optreden tegen on-line internet-wedden.
>Ik ben benieuwd hoe dat aangepakt gaat worden in de praktijk omdat veel
>aanbieders vanuit het buitenland opereren. Is de minister misschien van
>plan om banken te gaan verplichten bepaalde creditcard transacties (want
>zo betaal je vaak immers) niet te honoreren? Hoop dat onze TK-fractie
>ook nieuwsgierig is en vragen hierover stelt!
>Vriendelijke groet,
>Mimy Sluiter

Volgens het ANP bericht wil hij afspraken maken met de belangrijkste
Internetproviders dat alleen bedrijven met een vergunning nog kansspelen
mogen aanbieden op het net. Hij (de minister) geeft ook aan dat dit erg
moeilijk gaat worden.

Overigens, in de 'erotische dienstverlening' schijnt het al jaren usance te
zijn creditcard afrekeningen te maskeren zodat de bron niet duidelijk is.
Dat kan hier lijkt me ook.

Met vriendelijke groet,

Hans de Grauw