lerarenbinding

Atilla Arda a.arda at CABLE.A2000.NL
Fri Oct 29 12:29:05 CEST 1999

Theo Veltman schreef:

> In jouw repliek ga je niet in op het argument dat mensen vrij zijn in het
> kiezen; dat is essentieel. Het volgen van een opleiding is geen
> verplichting, mag dat ook niet zijn.

Voor het geval het nog niet duidelijk is: ik ben niet voor een
lesgeefplicht, zoals de dienstplicht. Wel voor een contract waarbij
"mensen vrij zijn in het kiezen" (zie reactie op Bo).

Mensen moeten inderdaad de vrijheid hebben om culturele antropologie te
studeren. Ook al moeten ze daarna door het Arbeidsburo via IT-cursussen
aan een baan worden geholpen. Immers, we zijn sociaal-liberaal.

Overigens weten we uit de praktijk dat veel mensen wel worden verplicht
een opleiding te volgen als ze hun baan willen houden. Dus enige
relativering is op zijn plaats.

> Ik begrijp niet helemaal waarom je een volgende periode niet als raadslid
> ter beschikking zou willen zijn.

Reden: ik ben een mens. Heb dus ook behoefte aan veiligheid, zorg,
onderwijs voor mijn kinderen e.d. Mocht ik die in Amsterdam niet meer
kunnen vinden, ook niet wanneer ik daarvoor extra wil betalen (het
voorstel is een impliciet aanbod om meer belasting te betalen), dan zal
ik mijn tent elders moeten opzetten.

> Wat is er op tegen om na te denken over mogelijkheden om het voor bedrijven
> aantrekkelijk te maken actief mee te werken aan verbetering van onderwijs op
> een bepaalde school??

Niets!! Ik ben zeer voor denken. Zeker wanneer de tijd en het probleem
het toelaat.

Mvg,

Atilla Arda             D66-fractie Gemeenteraad Amsterdam
http://welcome.to/arda  http://www.d66amsterdam.com