Nederlaanderen, (Was: IJzeren Rijn )

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Thu Oct 28 01:40:22 CEST 1999

Dit is een leuk punt, waar ik wel op verder wel gaan.

Ernst:
Ik waag me eerlijk gezegd niet meer aan stellingen en al helemaal niet meer
om ze in stemming te brengen :-).

Jan:
Het Vlaams Blok wil toch net als VU/ID21 een onafhankelijk Vlaanderen met
als hoofdstad Brussel. Het Vlaams Blok wil het alleen om andere redenen
(Eigen volk eerst) en de Volksunie wil het omdat zij vinden dat de Walen te
veel macht hebben. Als ik het mis heb moet je het zeggen.

Om België nu op te heffen om het Vlaams Blok de wind uit de zeilen te nemen
gaat me nu ook weer iets ver. Dat is te veel eer voor Frank Van Hecke en
Filip De Winter cs.

En ja, België... ik vind België het voorbeeld voor Europa. Het overlijden
van koning Boudewijn in 1993 heeft laten zien dat Vlamingen, Walen,
Brusselaars en Duitstaligen samen 1 volk zijn: Belgen.

Of te wel: Laat België voort bestaan. Wat ik al eerder zei: wellicht iets
meer bevoegdheden intern voor de deelstaten, maar verder zou ik niet willen
gaan.

>kunnen we ook eens praten over een zinnige taakverdeling tussen de >diverse
>zeehavens en een beetje evenwichtige verbindingen met het >"hinterland"

Dat kunnen we nu ook. Zet de ministers van Verkeer & Waterstaat maar eens
bij elkaar en laat ze praten over dit onderwerp. Toen Annemarie Jorritsma
nog minister van V&W was, is dit geopperd in tijdschriften, maar tot een
dialoog over de IJzeren Rijn schijnt het niet gekomen te zijn. Jammer.

Hier, mijn 2 frankskes...

R.
(kortere sig. kan niet)