Citaatrecht

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Oct 26 17:56:13 CEST 1999

At 18:45 26-10-1999 Tuesday , Chido Houbraken wrote:

>Dus als ik iets vertel over de telefoon (meer dan dat is de juridische status
>van email niet) en ik verzoek dat niet door te vertellen of me te citeren,
>dan valt dat ineens onder het aureursrecht, met bijbehorend citaatrecht?
>Dacht het niet.

Wanneer u gebeld wordt door de TROS en uw telefonisch doorgegeven boodschap
wordt via de radio geopenbaard, dan is dat een rechtsgeldige
openbaarmaking. Niet uw email is relevant, maar het feit dat u die email
laat verspreiden over een groep geabonneerden.

Vriendelijke groeten,

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl