Citaatrecht

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Tue Oct 26 16:45:00 CEST 1999

> is Hein van Meeteren
 is Chido Houbraken

>Het gaat erom hoe de wet het ziet. U openbaart een mening via dit
>medium. Dat is een rechtmatige (rechts-geldige) openbaarmaking. Daarmee
>geniet u bescherming wb uw auteursrecht. Doch op dat auteursrecht zijn
>wettelijk bepaalde uitzonderingen, zoals het citaatrecht.

Dus als ik iets vertel over de telefoon (meer dan dat is de juridische status
van email niet) en ik verzoek dat niet door te vertellen of me te citeren,
dan valt dat ineens onder het aureursrecht, met bijbehorend citaatrecht?
Dacht het niet.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht mag niet, geheel of gedeeltelijk, verspreid en/of geciteerd
worden zonder voorafgaande toestemming van de opsteller.